Fandom

Avatar Wiki

Vannstammen

78sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

«Folk i Vatnstamma er i stand til å tilpasse seg mange ting. Det er knytte saman av ein knytet saman av ein djupt rotfesta kjærleik som gjer at dei held saman gjennom kva som helst.»
Iroh.[1]

Mal:Stedinfoboks Vannstammen er en samlebetegnelse på nasjonen av mennesker som utfører kunsten vanntemming. Den er en av de opprinnelige fire nasjonene og borgerne lever primært i den nordlige og den sørlige regionen av kloden, nær begge polene. Mange mennesker av Vannstammeetnisitet bor også i Den forente republikk, og det er et lite fellesskap av vanntemmere som holder til i Sumpen i Jordkongedømmet, selv om sistnevnte levde isolert fra søsterstammene i generasjoner og andre ikke kjente til deres eksistens frem til avatar Aang, Katara og Sokka plutselig kom over dem.[2]

Folk i Vannstammen er generelt fredelige, og kjemper for å leve i harmoni med naturen og resten av verdens nasjoner. Det er to primære divisjoner av Vannstammen, Den nordlige vannstammen og Den sørlige vannstammen, selv om begge ble regjert av høvdingen i nord frem til år 171 e.f.[3]

Referanser

  1. Ehasz, Aaron (manus) & Spaulding, Ethan (regi). (2. juni 2006). «Surt arbeid». Avatar: Legenden om Aang. Sesong 2. Episode 9. Nickelodeon.
  2. Hedrick, Tim (manus) & Volpe, Giancarlo (regi). (14. april 2006). «Sumpen». Avatar: Legenden om Aang. Sesong 2. Episode 4. Nickelodeon.
  3. Bryan Konietzkos Tumblr (18. september 2013). Besøkt 29. september 2013.

Tilfeldig wiki