FANDOM

«Jeg har gjort mitt beste for å styre Republikkbyen mot drømmen som min far hadde for den. Men du har rett, den har kommet ut av balanse siden han gikk bort. Jeg tenkte å utsette opplæringen din for å opprettholde arven hans. Men du er arven hans.»
―Tenzin til Korra.[1]

Tenzin er det yngste barnet til Avatar Aang og Katara og den eldste levende lufttemmingsmesteren. Han bor på Lufttempeløya med Luftmedhjelperne, kona si Pema og deres fire barn Jinora, Ikki, Meelo og Rohan. Etter at nye lufttemmere dukket opp i Jordkongedømmet etter Den Harmoniske Konvergens flyttet Tenzin og familien hans midlertidig til Det Nordlige Lufttempelet.[2] Han var en rolig og alvorlig mann som representerte Luftstammen i Republikkbyens Bystyre før det ble oppløst, og han var ansvarlig for å lære opp Avatar Korra i lufttemming og åndelighet.[3]

Referanser

  1. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (manus) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (regi). (14. april 2012). «Velkommen til Republikkbyen». The Legend of Korra. Sesong 1. Episode 1. Nickelodeon.
  2. Mattila, Katie (writer) & Graham, Ian (director). (July 18, 2014). "Old Wounds". The Legend of Korra. Season 2. Episode 6. Nickelodeon.
  3. Hedrick, Tim (manus) & Heck, Colin (regi). (13. september 2013). «Rebel Spirit». The Legend of Korra. Sesong 1. Episode 13. Nickelodeon.

Tilfeldig wiki