FANDOM

Denne artikkelen omhandler Team Avatar i Avatar: Legenden om Aang. For det nye Team Avatar i Legenden om Korra, se Team Avatar (Korra).
«Team Avatar er tilbake! Luft. Vann. Jord. Ild. Tilhenger og sverd!»
Sokka.[1]

Mal:Organisasjoninfoboks Team Avatar var navnet brukt for å referere til avatar Aang og vennene hans mens han mestret de fire elementene og avsluttet Hundreårskrigen. Gruppen bestod opprinnelig av Aang, Katara, Sokka og Appa. Momo,[2] Toph,[3] Zuko[4] og Suki[5] sluttet seg til gruppen senere og ble alle viktige medlemmer. Gruppens valgkrets var lite variert gjennom hele Aang reise rundt i Avatar-verdenen, frem til invasjonen av Ildnasjonen, da et større antall medlemmer ble med,[6][7] for så å senere forlate gruppen.

Referanser

  1. DiMartino, Michael Dante (manus) & Spaulding, Ethan (regi). (19. juli 2008). «Sozins komet del 1: Fønikskongen». Avatar: Legenden om Aang. Sesong 3. Episode 18. Nickelodeon.
  2. DiMartino, Michael Dante (manus) & MacMullan, Lauren (regi). (25. februar 2005). «Det sydlige Lufttempel». Avatar: Legenden om Aang. Sesong 1. Episode 3. Nickelodeon.
  3. DiMartino, Michael Dante (manus) & Spaulding, Ethan (regi). (5. mai 2006). «Den blinde banditt». Avatar: Legenden om Aang. Sesong 2. Episode 6. Nickelodeon.
  4. Ehasz, Elizabeth Welch, Hedrick, Tim (manus) & Spaulding, Ethan (regi). (14. juli 2008). «Det vestlige lufttempelet». Avatar: Legenden om Aang. Sesong 3. Episode 12. Nickelodeon.
  5. Hamilton, Joshua (manus) & Spaulding, Ethan (regi). (16. juli 2008). «Den kokende steinen - Del 2». Avatar: Legenden om Aang. Sesong 3. Episode 15. Nickelodeon.
  6. DiMartino, Michael Dante (manus) & Volpe, Giancarlo (regi). (30. november 2007). «Svartsoldagen, del 1: Invasjonen». Avatar: Legenden om Aang. Sesong 3. Episode 10. Nickelodeon.
  7. Ehasz, Aaron (manus) & Dos Santos, Joaquim (regi). (30. november 2007). «Svartsoldagen, del 2: Formørkelsen». Avatar: Legenden om Aang. Sesong 3. Episode 11. Nickelodeon.