Fandom

Avatar Wikia

Suki

472sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share
«Jeg er en kriger, men jeg er en jente også.»
―Suki til Sokka

Mal:KarakterSuki var det eldste medlemmet av og lederen for alle de kvinnelige Kyoshi-Krigerne av Kyoshi-Øya i Jordriket. Etter å ha begynt sin opplæring da hun var kun åtte år gammel, ble Suki godt respektert av sine andre krigere for sine lederegenskaper og kampferdigheter. Når Team Avatar ankom Kyoshi-Øya, fanget Suki og et par andre Kyoshi-Krigere dem, med den mistanke om at de kunne være spioner fra Ildnasjonen. Senere, etter å ha innsett at Aang var Avataren, frigjorde de dem, og de ble etterhvert gode venner, og Suki og Sokka ble spesielt gode venner.

Inspirert av at de utenforstående hjalp dem å redde landsbyen fra Prins Zuko, forlot Suki og de andre Kyoshi-Krigerne øya for å hjelpe til i Jordrikets kamp mot Ildnasjonen. Suki beskyttet Avatarens forsvunnede luftbison, Appa, fra å havne i fiendens hender, selv om hun og de andre Kyoshi-Krigerne ble beseiret av Prinsesse Azula, Mai og Ty Lee.

Suki ble arrestert av Ildnasjonen, og plassert i et tungt bevoktet fengsel. Det var nærmest et mirakel at Sokka og Zuko infiltrerte anlegget på jakt etter Sokkas fangede far, Hakoda, og i stedet fant Suki. Frigjort fra fangenskap, hjalp Suki senere Aang og vennene hans med å bekjempe Ildnasjonen og hun ble til slutt gjenforent med de andre Kyoshi-Krigerne.

Tilfeldig wiki