Fandom

Avatar Wiki

Republikkbyen

78sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Republikkbyen.png

Republikkbyen.

Republikkbyen er hovedstaden i Nasjonenes forente republikk, samt en av de største og mest moderne byene i verden, med en befolkning på flere millioner. Den ligger inni Yue-Bukten, og er bygget av det som en gang var Ildnasjonskolonienes territorium, og ble grunnlagt av ildherren Zuko og avatar Aang etter slutten på Hundreårskrigen som et tilfluktssted for innvandrere fra alle de fire nasjonene. Republikkbyen er et moderne urbant sentrum som har betydelig høy utvikling samt utstrakt bruk av biler, motorsykler og luftskip.

Republikkbyen er hjemmet til en rekke ikoniske landemerker. Disse inkluderer en monumental statue av Avatar Aang i Yue-Bukten, en romslig bypark, mange hengebroer og skyskrapere. Politiet benytter metalltemming. Konkurransetemming er byens mest populære sport.

Republikkbyen ble utsatt for høye nivåer av kriminalitet og sivil uro, og da Avatar Korra ankom, fant flere store hendelser sted i storbyen, for eksempel Anti-temmings-Revolusjonen ledet av Likemennene, den mørke avatarens angrep, som igjen opprettet en hel Åndevillmark i byen, og senere Jordimperiets invasjon, som på grunn av Kuviras åndevåpen resulterte i etableringen av en åndeportal midt i Republikkbyen.

Tilfeldig wiki