FANDOM

Budbringerhauk Kort artikkel

Denne artikkelen er kort. Du kan hjelpe Avatar Wiki ved å utvide den.

Militæret i Ildnasjonen

Militæret i Ildnasjonen.

Militæret i Ildnasjonen er de enhetlig væpnede styrkene til Ildnasjonen. Organisasjonen var verdens mektigste militære under Hundreårskrigen, og så fikk så mange strålende seiere i løpet av konflikten.

Ildherren er kommandør av Ildnasjonens militære og har noen få utvalgte generaler og admiraler som har kontroll over hæren og marinen. Krigsministeren utvikler og leverer teknologi og utstyr til Ildnasjonens militære og rapporterer direkte til Ildherren.

Et stort antall personer omfatter Ildnasjonens militære, hvorav de fleste er frivillige, men i krigstider forekommer også verneplikt. Ildnasjonens hær er den nest største i verden i form av antall, etter Jordkongedømmet, og organisasjonen opprettholder den største marinen. Ildnasjonens militære besitter også avansert og mektig militært utstyr, som gjør dem til de mektigste militærmakten i verden. Den eneste kjente styrken dyktig nok til å matche Ildnasjonens militære var Militæret i Jordriket, selv om de veldig ofte opplevde store tap mot Ildnasjonen.

Tilfeldig wiki