Fandom

Avatar Wiki

Mai

95sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon1 Share

«Jeg skjønner at du ikke kjenner folk så godt som du tror du gjør. Du feilberegnet. Jeg elsker Zuko mer enn jeg frykter deg.»
―Mai til Azula.[1]

Mai (, født 85 e.f.) var en jente fra Ildnasjonen. Hun var datteren og det eldste barnet til Ukano, tidligere guvernør av Nye Ozai, og hans kone Michi, og storesøsteren til Tom-Tom. Hun var svært dyktig i å kaste kniver, en kampstil som tillot henne å slå ut en rekke temmere på en gang, til tross for at hun ikke var temmer selv. Som barn ble hun sendt til Det kongelige brannakademiet for jenter, hvor hun ble venner med prinsesse Azula og Ty Lee. I slutten av Hundreårskrigen ble Mai og Ty Lee rekruttert av Azula for å fange prinsessens bror og onkel, samt avatar Aang og vennene hans. Mai og prins Zuko begynte et romantisk forhold da Zuko vendte hjem til Ildnasjonen. Like før det siste slaget i Hundreårskrigen vendte Mai ryggen til Azula da hun innså at hun elsket Zuko mer enn hun fryktet søsteren hans.

Referanser

  1. Hamilton, Joshua (manus) & Spaulding, Ethan (regi). (16. juli 2008). «Den kokende steinen - Del 2». Avatar: Legenden om Aang. Sesong 3. Episode 15. Nickelodeon.

Tilfeldig wiki