FANDOM

Budbringerhauk.png Kort artikkel

Denne artikkelen er kort. Du kan hjelpe Avatar Wiki ved å utvide den.

«Er du lei av å leve under temmernes tyrrani? I så fall, blli med i Likemennene! I alt for lang tid, har temmerelitene i byen tvunget ikke-temmere til å leve som annen-rangs borgere! Bli med Amon og sammen skal vi rive ned hele temmeretablisementet!»
Demonstranten til en mengde
Løytnanten og likemenn.png

Likemennene er en organisasjon av radikale revolusjonære, tidligere ledet av Amon, som opererer innenfor Republikkbyen. De motarbeider bruk av temming, noe de ser på som undertrykkende og urettferdig, og de ønsker å "utjevne" samfunnet gjennom deres eliminering, ved hjelp av terroristmetoder og taktiske metoder. På grunn av dette ble Likemennbevegelsen noen ganger referert til som "Anti-temmings-Revolusjonen" før Amons død.

Likemennene er kjent for å operere med chi-blokkering for å motvirke temmingen og dens fordeler. Likemennene er flinke til å bruke langtrekkende våpen for å begrense og immobilisere sine fiender, og bruker et bredt utvalg av verktøy og utstyr, inkludert røykgranater, elektrifiserte hansker og motorsykler.

Likemennenes mest verdifulle forsvar var allikevel deres leder, Amon, som fortalte sine tilhengere at åndene hadde gitt ham muligheten til å fjerne folks temmeevner. Etter at han til slutt ble avslørt som en vanntemmer som brukte blodtemming for å bryte forbindelsen til en persons temmekunst, mistet Likemennene mye makt og mange støttespillere.

Tilfeldig wiki