FANDOM

Budbringerhauk Kort artikkel

Denne artikkelen er kort. Du kan hjelpe Avatar Wiki ved å utvide den.

Kyoshi-krigerne

Kyoshi-krigerne er en orden av kvinnelige krigere oppkalt etter Avatar Kyoshi, som grunnla organisasjonen for å beskytte sitt hjemsted, Kyoshi-Øya. Med deres unike og egne kampstil, sørget disse elitekjemperne sitt hjemsted sikkerhet og isolasjon fra sitt hjemland under Hundreårskrigen. Når Avatar Aang besøkte øya, inspirerte han en gruppe krigere, ledet av Suki, derimot til å reise rundt omkring i Jordriket og hjelpe de forsvarsløse der. Selv om de fleste medlemmene av denne gruppen ble Ildnasjonen etter å ha tapt en kamp mot Prinsesse Azulas team, ble Suki senere løslatt og bidro til å få en slutt på Krigen som en del av Team Avatar. Etter Krigen ble resten av krigerne løslatt.

Selv om kampstilen og klærne deres lignet Avatar Kyoshi sine, praktiserte de ikke noen av temmingskunstene. De er kledd i utsmykkede, pansrede, grønne kimonoer, metallhodeplagg, og bruker hvit sminke i ansiktet for å gjøre motstanderne redde. Kyoshi-Krigerne brukte metallvifter som sine viktigste våpen, som Avatar Kyoshi gjorde, men også implementert katanaer og uttrekkskjold. Krigernes mest fremtredende kampstil handlet ikke om styrke, men snarere om å bruke sine motstanderes makt mot dem selv.

Tilfeldig wiki