Fandom

Avatar Wiki

Kuviras hær

78sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share
Budbringerhauk.png Kort artikkel

Denne artikkelen er kort. Du kan hjelpe Avatar Wiki ved å utvide den.

Kuviras hær.png

Kuviras hær.

Kuviras hær var Jordimperiets enhetlige væpnede makt. Mange av organisasjonens medlemmer, inkludert grunnleggeren selv, Kuvira, var tidligere lojale mot byen Zaofu, der de hadde vokst opp med Suyin Beifong. De ansatte agenter og spioner og plasserte dem rundt omkring i Nasjonenes forente republikk.

Etter at jorddronning Hou-Ting ble drept, og Jordkongedømmet ble kastet ut i kaos, ønsket ​​Kuvira å gjenforene nasjonen og gjenopprette orden med militærmakt. Tre år senere hadde hæren samlet hele Jordkongedømmet. Under Wus kroning som Jordkonge, erklærte Kuvira Jordkongedømmet for å være over, og døpte det om til Jordimperiet under hennes styre, som hun kraftig ville forsvare med sin hær.

Kuvira mente at avatar Aang og ildherren Zuko stjal Jordkongedømmets landområder da de bygget Den Forente Republikken etter Hundreårskrigen. Derfor marsjerte hun og hæren inn i republikken og forsøkte å ta kontroll over den også. Etter hennes nederlag, overga hun seg derimot, og beordret sine soldater til å gjøre det samme. Jordimperiet ble til Jordkongedømmet igjen.

Tilfeldig wiki