FANDOM

Mal:Under utvikling Mal:Karakter Kuvira er en mestermetalltemmer som på et tidspunkt fungerte som den politiske og militære lederen for Jordkongedømmet og Jordimperiet. Før hun kom til makten var hun et fremstående medlem av Metallklanen, hvor hun fungerte som både vaktkaptein i Zaofu og tok del i Suyin Beifongs danseteaterselskap.[1] Etter utbruddet av anarkiet i Jordkongedømmet som følge av mordet på Jorddronningen forlot Kuvira Metallklanen. Etter å ha stabilisert Ba Sing Se fikk hun verdensledernes tillit og ble utpekt til nasjonens midlertidige leder.[2] I de neste tre årene la hun i vei for å gjenforene resten av kongedømmet sammen med hæren sin, og hun fikk tittelen «Den Store Foreneren». Under Prins Wus kroning hevdet Kuvira at Jordkongen ikke hadde noe mer makt og erklærte Jordkongedømmet for oppløst til fordel for et «Jordimperium» under hennes ledelse.[3] Regjeringstiden hennes tok imidlertid slutt etter at hun ble bekjempet og arrestert.[4] Hun var forlovet med Baatar Jr., som forlot Zaofu med henne for å støtte hennes idealer,[5] selv om hun avsluttet forholdet deres da hun var villig til å ofre ham hvis det kunne bety å gjøre slutt på Avatar Korra.[6]

Historie

Etter å ha blitt forlatt av foreldrene sine[7] ble Kuvira tatt inn av Suyin Beifong da hun var åtte år gammel. Hun lot Kuviras talent blomstre, og de to fikk et nært mor- og datteraktig forhold.[8] Da hun vokste opp ble Kuvira svært påvirket av Suyins måte å leve i metallbyen på. Hun var den fødte leder, og ble snart involvert i Zaofus sikkerhet. Etter hvert ble hun kaptein for byens vakter, og hun var også en del av Suyins danseteaterselskap.[9]

Personlighet

Kuvira ble traumatisert da hun hennes egne foreldre forlot henne som barn[10] og har en drivkraft som innebærer å beskytte og veilede folket i Jordkongedømmet og oppnå nasjonal harmoni ved hjelp av makt.

Bildegalleri

Utdypende artikkel: Kategori:Bilder av Kuvira

Referanser

Mal:Reflist

Siteringsfeil: <ref>-merker finnes, men ingen <references/>-merke funnet

Tilfeldig wiki