Fandom

Avatar Wiki

Korra

78sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon1 Share

Denne artikkelen omhandler karakteren. For serien, se Legenden om Korra.
«Uansett hva som skjer, uansett hvor ille det blir, skal jeg alltid prøve å gjenopprette balansen.»
―Korra.[1]

Korra (寇柆,[5] født 153 e.f.) er den nåværende inkarnasjonen av avataren, og avatar Aangs etterfølger. Født og oppvokst i Den sørlige vannstammen, hvor hun mestret vanntemming, jordtemming og ildtemming,[6] flyttet hun senere til Republikkbyen for å lære lufttemming av mester Tenzin, i tillegg til å få åndelig opplæring. Med hjelp fra Aangs ånd fikk Korra evnen til å energitemme, og etter å ha oppnådd kontakt med sine tidligere liv, fikk hun kapasitet til å gå inn i avatartilstanden etter behag. Dette markerer hennes overgang til en fullt utviklet avatar.[7] Da hun ble midlertidig adskilt fra Raava under Den harmoniske konvergens i 171 e.f., mistet hun imidlertid forbindelsen til sine tidligere liv.[8] Etter å ha bekjempet Kuvira og fått en slutt på Jordimperiet, begynte Korra et romantisk forhold med Asami Sato.[9][10]

Referanser

  1. Hamilton, Joshua, Mattila, Katie, & Hedrick, Tim (writer) & DiMartino, Michael Dante (director). (November 21, 2014). "Remembrances". The Legend of Korra. Season 2. Episode 21. Nick.com.
  2. DiMartino, Michael Dante (manus) & Graham, Ian (regi). (1. august 2014). The Legend of Korra. Sesong 2. Episode 9. Nickelodeon.
  3. San Diego Comic-Con
  4. Nickelodeon (26. september 2014). «Legend of Korra: Book Four: Balance Official Trailer». Nick.com. Besøkt 26. september 2014.
  6. Dan Snierson (11. juli 2012). «Nickelodeon orders second season of The Legend of Korra». Entertaiment Weekly. Besøkt 11. juli 2012.
  7. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (manus) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (regi). (23. juni 2012). «Endgame». The Legend of Korra. Season 1. Episode 12. Nickelodeon.
  8. DiMartino, Michael Dante (manus) & Graham, Ian (regi). (22. november 2013). «Light in the Dark». The Legend of Korra. Sesong 1. Episode 26. Nickelodeon.
  9. Konietzko, Bryan (22. desember 2014). «Korrasami is Canon». Tumblr. Besøkt 22. desember 2014.
  10. DiMartino, Michael Dante (manus) & Zwyer, Melchior (regi). (19. desember 2014). The Legend of Korra. Sesong 2. Episode 26. Nick.com.

Tilfeldig wiki