Fandom

Avatar Wiki

Bumi

78sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Denne artikkelen omhandler kongen av Omashu. For Aang og Kataras eldste sønn, se Bumi.
«[...] håper jeg du tenker som et galt geni!»
―Bumi.[1]

Mal:Karakterinfoboks Bumi (布米,[2] født 12 f.f.) var den ville, eksentriske, eldre Kongen av Omashu. Som barn var Bumi en nær venn av avatar Aang, og han var Aangs eneste kjente venn som forble i live fra før Hundreårskrigen til etter at Aang kom tilbake. Han var en gammel og vill mann, utsatt for en kaklende latter av ikke-morsomme vitser. Til tross for sin gamle alder og hans tilsynelatende skrøpelighet, var Bumi var en jordtemmingsmester og ganske passe for hans alderdom på ett punkt som utgir seg for å være «den mektigste jordtemmeren du noen gang får se».

Bumis eksentrisitet oppsto ut av det faktum at han alltid holdt sitt sinn «åpent for muligheter». Som barn valgte Bumi å bruke Omashus postleveringssystemet som en supersklie, idet Aang kalte ham for «et galt geni», et kallenavn som Bumi syntes å sette pris på. Selv om Bumi kunne virke senil, var han faktisk en strålende og tålmodig taktiker, villig til å vente på det rette øyeblikket for å slå til, og på den måten komme med det mest gunstige utfallet.

Referanser

  1. O'Bryan, John (manus) & Lioi, Anthony (regi). (18. mars 2005). «Kongen av Omashu». Avatar: Legenden om Aang. Sesong 1. Episode 5. Nickelodeon.
  2. Ehasz, Elizabeth Welch (writer) & Spaulding, Ethan (director). (April 7, 2006). "Return to Omashu". Avatar: The Last Airbender. Season 2. Episode 3. Nickelodeon.

Tilfeldig wiki