Fandom

Avatar Wiki

Avatar-verdenens historie

78sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Kalender.png

En kalender.

Avatar-verdenen har en omfattende historie som strekker seg bakover til mer en tjue tusen år. Denne artikkelen lister historiske hendelser i en tidslinje.

Denne verdens historie kan grovt sett deles i to deler, tiden før avataren og avatarens tid. Før avataren ble skapt fungerte løveskilpadder som menneskehetens beskyttere, og de lot menneskene bo i landsbyer oppå skallene deres. Dersom beboerne i deres byer ville reise til Åndevillmarken, ville skapningene overrekke folket evnen til å temme elementet som skilpadden var knyttet til. Makten over elementet måtte senere leveres tilbake ved folkets gjenkomst til byen. Etter at avataren ble skapt ga løveskilpaddene imidlertid avkall på deres roller som menneskehetens beskyttere, og folket ble etterlatt for å lage deres egne hjem verden rundt, noe som etter hvert førte til at verden ble delt inn i fire nasjoner.

Den mest bemerkelsesverdige hendelsen som foregikk under eventyrene til Team Avatar var Hundreårskrigen.[1] Flere store hendelser skjedde også i Korras tid, inkludert anti-temmingsrevolusjonen, hendelsene rundt Den harmoniske konvergens, Røde lotus' opprør og formasjonen av Jordimperiet. Før Korras æra ble begrepet «moderne» brukt for å beskrive hvordan Avatar-verdenen gikk over i en industriell tidsaldir.

Referanser

  1. Gjennom hele Avatar: Legenden om Aang.

Tilfeldig wiki