Fandom

Avatar Wiki

Asami Sato

78sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

«Det går bra. Folk går vanligvis ut i fra at jeg er pappas hjelpeløse lille jente, men jeg kan ta vare på meg selv, jeg.»
―Asami godtar Korras unskyldning.[1]

Mal:Karakterinfoboks Asami Sato er det eneste barnet til den tidligere velstående industrialisten Hiroshi Sato[2] og hans kone, Yasuko.[3][4] Selv om hun er en ikke-temmer sto hun i mot sin fars hat overfor temmere[5] da hun fant ut at han arbeidet med Likemennene, ved å aktivt kjempe mot Likemennene som et medlem av Team Avatar.[6] Etter at faren ble arrestert ble hun ny administrerende direktør i Fremtidens industri, og planla å bringe selskapet tilbake til toppen av økonomisk dominans og gjenopprette dets omdømme. To uker etter Den harmoniske konvergens ble hun med vennene sine for å lete etter de nye lufttemmerne. Letingen ble imidlertid stoppet da Røde lotus forsøkte å kidnappe avatar Korra i Zaofu og de jobbet for å bringe organisasjonen ned istedenfor. Tre år senere hjalp Asami til med å bekjempe Kuvira og begynte et romantisk forhold med sin beste venn, Korra.[7][8]

Opptredener

Legenden om Korra

Bok 1 - Luft (气)

Bok 2 - Ånder (神靈)

Bok 3 - Forandringer (易)

Bok 4 - Balanse (平衡)

Referanser

  1. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (writers) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (directors). (May 19, 2012). "The Aftermath". The Legend of Korra. Season 1. Episode 7. Nickelodeon.
  2. «An early sketch design for Asami Sato». Korra Nation på Tumblr (27. februar 2012).
  4. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (writers) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (directors). (April 28, 2012). "The Voice in the Night". The Legend of Korra. Season 1. Episode 4. Nickelodeon.
  6. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (manus) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (regi). (2. juni 2012). «When Extremes Meet». The Legend of Korra. Sesong 1. Episode 8. Nickelodeon.
  7. Konietzko, Bryan (22. desember 2014). Korrasami is Canon. Tumblr.
  8. DiMartino, Michael Dante (manus) & Zwyer, Melchior (regi). (19. desember 2014). The Legend of Korra. Sesong 2. Episode 26. Nick.com.

Tilfeldig wiki