FANDOM

«Folk går vanligvis ut i fra at jeg er pappas hjelpeløse, lille jente, men jeg kan ta vare på meg selv, jeg.»
―Asami.[1]

Asami Sato (født 152 e.f.) er det eneste barnet til den tidligere velstående industrialisten Hiroshi Sato,[4] og hans kone, Yasuko.[5][6] Selv om hun var en ikke-temmer sto hun imot farens hat for temmere da hun fant ut at han arbeidet med Likemennene,[7] og kjempet aktivt mot Likemennene som medlem av Team Avatar.[8] Etter at faren ble arrestert ble hun administrerende direktør i Fremtidens industri, og begynte å legge planer for å bringe selskapet tilbake til gamle høyder, og gjenopprette dets omdømme.

Referanser

  1. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (manus) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (regi). (19. mai 2012). «The Aftermath». The Legend of Korra. Sesong 1. Episode 7. Nickelodeon.
  2. CliqueClack TV (14. juli 2012). «Legend of Korra table read @ 2012 SDCC». YouTube. Besøkt 7. september 2015.
  3. Nickelodeon (26. september 2014). Legend of Korra: Book Four: Balance Official Trailer. Nick.com. Besøkt 26. september 2014.
  4. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (manus) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (regi). (28. april 2012). «The Revelation». The Legend of Korra. Sesong 1. Episode 4. Nickelodeon.
  8. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (manus) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (regi). (2. juni 2012). «When Extremes Meet». The Legend of Korra. Sesong 1. Episode 8. Nickelodeon.

Tilfeldig wiki