FANDOM

«I Åndeverdenen, blir følelsene til virkelighet – særlig for Avataren, for du er broen mellom de to verdenene.»
Iroh til Korra[1]
Åndeverdenen.png

Aang snakker med bavianånden i Åndeverdenen.

Åndeverdenen, også kjent som Åndenes Verden eller Den Åndelige Verdenen, er en parallell verden av virkeligheten som eksisterer sammen med den materielle verdenen, og er hjemmet til åndene.

Før åpningen av åndeportalene, var det svært vanskelig og sjelden at noe menneske, bortsett fra Avataren, gikk inn i Åndeverdenen; på samme måte var kun få utvalgte ånder i stand til å eksistere i fysisk form, så vel som å ende sin udødelighet.[2] Åndeverdenen og den fysiske verdenen er nærmest hverandre under solverv, som gjør det mulig for ånder å manifestere i den materielle verden og for mennesker å passere inn i Åndeverdenen. Det er også visse steder i den fysiske verdenen som fungerer som broer til Åndeverdenen; disse stedene blir ofte tatt i bruk av kulturer med mennesker som bor i nærheten av dem, slik som Åndeoasen på Nordpolen.[2] Avataren pleide å fungere som en åndelig bro mellom de to verdenene og kan reise fritt mellom dem.[3] Personer som går over i Åndeverdenen kan ikke bruke temmingen sin, med mindre de har gått inn fysiske gjennom åndeportalene.[4] Til tross for dette, kan Avataren bruke energitemming i Åndeverdenen, selv når han eller hun ikke har gått inn fysisk, siden de er forbundet med all den åndelige energien når de er i denne verdenen.[5] Portalene ble gjenåpnet senere, ​​og etter Den Harmoniske Konvergens bestemte Avatar Korra å la dem være åpne for godt.[6]

Det er få kjente måter for et menneske å komme inn i Åndeverdenen, selv om opplyste personer kan gå over i Åndeverdenen ved meditasjon og andre kan gå inn fysisk gjennom en av de tre åndeportalene.

Trivia

  • Det er ingen bad i Åndeverdenen.

Bildegalleri

Utdypende artikkel: Kategori:Bilder av Åndeverdenen
Utdypende artikkel: Kategori:Bilder av ånder

Referanser

Siteringsfeil: <ref>-merker finnes, men ingen <references/>-merke funnet

Tilfeldig wiki